6 dağ 6 zirve için Kartepe Kış Antrenman Kampı

by Burak SARAL
109 görüntüleme

Bu gün günlerden Cuma, sabahın ilk ışıklarıyla umut ve heyecan dolu, açtım gözlerimi. Ne de olsa yoğun ve bir o kadar sıkı geçecek 2,5 aylık 6 dağ 6 zirve faaliyetinin ilk adımı için bu akşam yola çıkacağız…  Ben nereden bilebilirdim ki öğleden sonra karnıma girecek ağrıyı ve çıkmak zorunda kalacağım düzensiz ve sık tuvalet molalarımı… Attı rengim oldum papatya gibi sapsarı… Mide desen tezat bir şekilde fesatta… Neyse ki seni aradım… Sesin gibi bilgin ışık verdi… Bir iki ilaç aldım ve bekledim aracın beni almaya geleceği saati… O kadar yorulmuştum ki araç gelene kadar hazırlanmadım bile… Geldiklerinde bu faaliyette onları, onlarda ne ya? Ailemi yalnız bırakamayacağım için halimi umursamadan atladım araca ve çıktık ilk soğuk, karla dolu geceye doğru yola…

kartepe-aractan-inis

Kuzuyayla’nın girişinde indik araçtan atmış rengimle çantamda sırtıma yüklendi, ailem ile yürüdük soğuk ve karlı o 3-4km yi. Bulduk karla dolu muhteşem bir yer. Kazdık küreklerle altını üstüne getirdik ve ilk sabahı karşılamak için kurduk çadırlarımız.

Sonra geçtik çadırlara ve tulumlara. Yeni başlayanlara ilk gece için tekrar hatırlatmalarımızı yaptık ve daldık uykuya. Sabah uyanıp bir güzel kahvaltımızı yaptık, bazılarımız sandviç, bazılarımız sucuklu yumurta yedi, bazılarımız menemen ve daha neler neler. Doyduk, hazırlandık ve düşme kalkma ve bol karda yürüyüş çalışması yapmak için koyulduk yollara.

Etrafımız taze kar diye pes etmedik, dik bir yeri tırmandık tekrar tekrar kayarak muhteşem bir parkur haline getirdik hem burada çalıştık hem de çok ama çok eğlendik…

Sonra ben dahada kötü oldum rengim sarı bile değildi artık… Sanırım bu halim ile benim zirvem burasıydı ve Seçkin Çalışkan ile Kampsit3k grubundan ailemden ayrılıp kamp alanına doğru geri döndüm.

Bizden de 1,5 saat sonra ailem Kartepe(Keltepe) zirvesine çıkıp geri geldi. Dağ evi şeklinde ki restaurantta oturduk çay içtik sohbet ettik ve çadırlarımıza geçip yemeğimizi yedik. Hatta pudingimiz bile vardı. Kokusu ve çadırın içine verdiği o muhteşem sıcaklık hala aklımda ımm….

Çadırda biraz daha iyi hissettim kendimi ve kurdum saatimi 05.00’a. Saat çalmadan uyandım, attım kendimi 04.30 gibi çadırdan dışarıya. 3k ekibini zor şartlara alıştırmak adına çadırlarını tek tek sökerek başlarına yıktım. Sonra hepsi uyandı üstlerini giyindi ve çadırlarını topladılar. Ardından 06.30’a kadar gece yürüyüşü yapıp geri geldiler. Biraz daha uyuduk.

Saatin 08.00 olması ile kalktık. Çadırlarımızı ve eşyalarımızı toplayarak dağ evine koyduk. Ardından koyulduk bu sefer Geyik Alanına doğru yürümeye. Genelde diz seviyesinde bol batak kar içinde yürüdük ver geri geldik. Çok keyifliydi benim için çok… Ve sanırım orada iyileştim…

Çantalarımızı topladık ve aracımızı parkettiğimiz Kuzuyayla girişine doğru inişe geçtik her şey o kadar güzel gidiyordu ki sanırım bize nazar değdi..

Buğra kayarak düştü ve elini incitti.. Hemen matımızdan 2 parça kestik duct tape bant ile atel yaptık. Ardından buğranın çantasını ben yüklendim ve araca indik. İlk hastanede röntgen çektirdik ki… Buğramın bileğinde ufakta olsa bir kırık olduğunu öğrendik…

Orada biliyorum çok üzüldün, üzüldüm Buğram… 1 ay içerisinde gelmeyi planladığın 3 dağ faaliyetine bundan ötürü katılamayacaksın… Ama üzülme her şey de bir hayır vardır dedim ben içimden ve sonra bunu dışıma vurdum. Olup bitmişti artık ne yapabilirdik ki? Bundan ders çıkartıp önümüze bakmaktan başka yapabileceğimiz doğru bir şey yoktu. Bizde en doğru olanı yaptık.

Güzel bir yemek molası ardından Pazar günü akşamı hepimiz evlerimize ulaşmış olduk…

Ben bu faaliyette hasta olarak geldim ve iyileşmiş olarak döndüm… Buğra kardeşim ufak bir kırıkla döndü… Bazılarımız yorgun… Bazılarımız mutlu döndü… Ama döndük, bazılarımız birbirini bile tanımıyorken gittik… Ve daha büyük bir aile olarak döndük… Benim için bu duygudan birlik beraberlikten öte bir şey olamaz… Kurduğum bu çatı altında iyi ki toplandınız… Sizlerle her faaliyet benim için bir ilaç, benim için büyük bir zevk… Haftaya Uludağ’da 6 dağ 6 zirveye kaldığımız yerden devam…